Поради молодим вихователям
Організація першої розмови з батьками
• Мета: отримання максимальної інформації про
стан, особливості розвитку і пріоритети родини; потреби і запити сім'ї у вихованні та розвитку дитини; про можливості
конструктивної участі сім'ї у роботі дитсадка.
Створення умов:
• бажано відразу ж запам'ятати й звертатися до батьків по імені та по батькові;
• бажано, щоб вас зі співрозмовником не поділяв бар'єр - стіл тощо;
• зверніть увагу, щоб висота стільців була однаковою;
• найдоцільніше сідати (стояти) обличчям один до одного;
• не припустимі дотики - тактильні контакти;
• бажано, щоб ви відсунули всі папери, якщо розмова все-таки відбувається за столом;
• якщо телефонують — по можливості просіть перетелефонувати;
• не відволікатися на робочі розмови з працівниками;
• бажана щира зацікавленість без зайвої емоційності.
У
результаті спілкування важливо усвідомити, які особливості помічають батьки у своїй дитині, як і її оцінюють, як
реагують /позитивно, конструктивно
чи руйнівно/.
Від того,
наскільки конструктивно взаємодіють із дитиною батьки вдома, буде залежати взаємодія із ним у групі дитсадка. Під час першої розмови вихователя з батьками
дитини можуть з'явитися питання:
Як Ви ставитеся до таких проявів вашого маляти як примхи, неслухняність,...?
Що вважаєте головним — зробити його слухняним, підпорядкувавши своїй волі чи даєте можливість для прояву й закріплення самостійності?
Які заборони діють вдома?
Чому ви з дитиною вже навчилися?
Хто доглядає дитину, з ким вона найбільше перебуває?
Чим разом любите займатися?
Що краще всього виходить разом з дитиною?
У чому відчувають труднощі?
Як думаєте, із чим пов'язані труднощі?
На які якості особистості вашої
дитини ви радите орієнтуватися, спиратися вихователям?
Що б порадили нам — усім тим, хто
працюватиме з дитиною в дитячому садку?